poniedziałek, 24 lutego 2014

Jak usunąć plamę z czerwonego wina?

Upss wylało się wino!! obrus do wyrzucenia :/ nic bardziej mylnego obrus czy inna tkanina z którą wino miało styczność większą lub mniejsza możemy spokojnie odratować. Jak wyczyścić plamę z wina?

Świeża plama 
Odratowanie nie jest to trudne a co ważne nie drogie, przede wszystkim liczy się szybka reakcja. Nie warto tego odkładać na inny dzień bo im później to gorzej tą plamę usunąć. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta, jeżeli plama jest świeża to barwnik nie zdąży wchłonąć we włókno tkaniny.

Dlatego  jeżeli plama się pojawi posyp ją solą na tyle grubo aby wchłonęła ciecz. Później tkaninę wypłucz.

Innym ciekawym sposobem jest zalanie plamy szampanem lub białym winem a następnie wyprać w pralce.

Plamę z wina na kolorowym materiale możesz też namoczyć przed praniem w wodzie z dodatkiem amoniaku (można kupić w sklepie z chemią gospodarczą), biały natomiast w roztworze ze spirytusu.



Stara plama
Jeżeli plama zdarzy się przykładowo na imprezie i nie mamy zbyt dużej możliwości usunięcia na miejscu, możemy to zrobić nazajutrz.
Zaschnięte już plamy z czerwonego wina możesz usunąć mydłem z ciepłą wodą i odrobiną amoniaku.
Słyszałem też o sposobie (lecz jeszcze nie stosowałem)  na plamę nakładamy krem lub piankę do golenia, a po kilkunastu minutach spłukać ciepłą wodą.

Proszek do prania
Możemy też zastosować powszechnie dostępne środki chemiczne czyli popularne proszki do prania.
Miałem możliwość przetestowania chyba dość popularnego i znanego proszku Vanish a dokładnie Vanish Oxi Action

Instrukcja stosowania na opakowaniu

4 komentarze:

  1. Dobra rada!!! Romantyczna kolacja z moim chłopakiem przerodziła się w koszmar bo wylałam na swoją ulubioną sukienkę wino na szczęscie wujek google mi pomógł i trafiłam tutaj :) jak najbardziej nie życzę nikomu takiego wypadku ale w razie czego polecam tą poradę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na szczęście moja ulubiona koszula została uratowana :) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czyli z winem już sobie poradzimy, super. Teraz takie różne porady można bez problemu w necie znaleźć. Na przykład na https://www.greengallery.pl/ . Bardzo różne, od prawidłowego prania ręczników, po czyszczenie skórzanego portfela, czy jak się pozbyć kleju z płytek. Przydają się takie blogi.

    OdpowiedzUsuń