czwartek, 4 maja 2017

Jak zacząć przygodę ze stekami wołowymi?


Temat na pewno smaczny, kto nie próbował nigdy żadnego steka w życiu, to muszę powiedzieć, że wiele stracił w swoim życiu kulinarnym. A osoby które próbowały podejrzewam, że zakochały się w tym mięsie na zawsze.

Kiedyś w życiu bym nie przypuszczał, że kiedykolwiek zjem krwiste mięso lub chociażby w pół wysmażone, aż do momentu kiedy to kilka lat temu pojechałem z przyjaciółmi do Włoch nad przepiękne i urokliwe miejsce jakim jest jezioro Garda, ja byłem dokładnie w Peschiera del Garda ale takich miasteczek nad tym jeziorem które wygląda jak morze w górach jest znacznie więcej... I tam gdy poszliśmy na kolacje ja zastanawiałem się co zjeść, kolega polecił mi steka ale koniecznie średnio wysmażonego, trochę z niechęcią ale gdy dodał: "spróbuj nie pożałujesz" zaryzykowałem i zamówiłem, wysmażony był średnio i pierwszy kęs dał mi nieziemskie doznania smakowe...

W moim życiu zjadłem sporo tych stejków i to z różnych części czyli topowa polędwica wołowa czy rostbef czy antrykot, i jak to z jedzeniem róznie z tym bywało bo nie zawsze było to czego chciałem czyli za mocno wysmażony czy też za bardzo przekombinowany... Dlatego współczuje tym, a zarazem zazdroszczę samemu sobie, że ten pierwszy raz miałem okazję wypróbować idealnego steka a nie właśnie takiego przekombinowanego.

Wielbicieli steków jest bardzo wiele, minusem oczywiście jest cena tej przyjemności, bo jest ona dość wysoka i może ona odpychać, ale też można z powodzeniem nauczyć się samemu je przyrządzać, zwłaszcza teraz kiedy jest sezon grillowy i możesz zaskoczyć przyjaciół czymś nowym niż tylko kiełbachą czy karkówką. 

Szkół na temat przyrządzania tego mięsa jest wiele, ale podstawa to wybór dobrego mięsa w równo ukrojonym kawałku, mięso musi mieć temperaturę pokojową a więc wyciągnąć je z lodówki przynajmniej 15 minut przed smażeniem, najlepsze są z samą solą i świeżo zmielonym pieprzem opruszone tuż przed samym smażeniem ewentualnie inne szkoły mówią żeby solić tuż po przygotowaniu. Smażymy na mocno rozgrzanej patelni (wręcz musi dymić) ewentualnie mocno rozgrzany grill, stopień wysmażenia zależy od Ciebie jaki preferujesz. Na koniec mięso musi odpocząć, a więc odstawiamy na kilka minut przykrywając aluminiową folią. 

Pomocna może być aplikacja Stek Timer Sokołów do pobrania na smartphony,

Również pomocny może być filmik prezentowany poniżej:

Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz