niedziela, 27 grudnia 2015

Jak usunąć plamę z malin?

Na blogu prezentujemy wiele porad domowych, był już post jak usuwać plamy po truskawkach, a dziś problem dość zbliżony. Zajmiemy się dziś malinami.
Bo chociaż do sezonu malin jeszcze sporo czasu to dziś dowiecie się jak usunąć plamy z malin.

Maliny to, bez wątpienia cudowny owoc, nie tylko pod względem smakowym ale również ma dużo witamin, które korzystnie działają na nasz organizm. Syrop z malin jest powszechnie znany na przeziębienia. Na maliny jest wiele przepisów kulinarnych, ciasta, ciasteczka ale chyba najlepiej smakują jedzone same, najlepiej prosto z krzaka.

Niestety nie zależnie od postaci podobnie jak np truskawki, ze względu na soczystość owocu zdarzają się wypadki po których nasze ubrania czy meble zostają poplamione przez maliny.

Najważniejsza oczywiście jest szybka reakcja, nie wolno tego odkładać na później ponieważ im plama bardziej zaschnie tym gorzej będzie ją usunąć.

Ale do rzeczy, jak usunąć plamy z malin?
Aby usnąć plamę z malin z ubrań należy moczyć je w wodzie zmieszanej z proszkiem do prania. Jeżeli plama jest oporna i nie chce zejść to wtedy należy dolać octu i szorować poplamione miejsce. Aby pozbyć się nieprzyjemnego zapachu octu należy zrobić tradycyjne pranie np. z płynem do płukania.

Słyszeliśmy również o metodzie z mlekiem, ale jeszcze nie było okazji przetestować, jeżeli ktoś z was wie na czym polega i zna jej efekty to zapraszamy do podzielenia się nią z innymi w komentarzach poniżej.

Jeżeli mamy poplamiony dywan lub tapicerowane meble to wtedy należy zmieszać dużą łyżkę płynu do naczyń ze szklanką wody. Taki roztwór należy nałożyć bezpośrednio na plamę a następnie za pomocą gąbki czyścić malinową plamę.

środa, 30 września 2015

Źródło witaminy C

Czas płynie nieubłaganie i niestety powoli kończą się ciepłe dni... Nastaje jesień, a zatem chłodne, wietrzne i bardzo często deszczowe dni. Nasza odporność na choroby spada, co często doprowadza do przeziębienia i dalej do kolejnych powikłań. 

Jak temu zaradzić?

  Najskuteczniejszą metodą jest oczywiście metoda "lepiej zapobiegać niż leczyć". A jak to najlepiej robić? Należy wspomagać nasz układ odpornościowy a najlepiej jest to oczywiście robić poprzez naturalne sposoby czyli Witamina C. Kto chce to oczywiście może faszerować się chemią, tym bardziej że wiele osób ma codzienną garść tabletek, na włosy, paznokcie, bóle, stawy, skórę i tak można by wymieniać jeszcze bardzo długo. Z resztą tak naprawdę myślę, że wielu osobom nie ma się co dziwić, skoro w telewizji 90% reklam są to głównie same medykamenty. Owszem jest to na pewno pomocne i podejrzewam, że również skuteczne dlatego nie chcę tutaj w tym artykule robić żadnej antyreklamy wielkim koncernom farmaceutycznym ale chcę zaznaczyć, że wiele tych mikroelementów i witamin możemy zastąpić w naturalny sposób. Dlatego też mam zamiar przytoczyć Wam w tym i w kolejnych moich postach naturalne źródła witamin.

 A więc dziś: W czym pomaga Witamina C? Pamiętajmy przede wszystkim o tym, że witamina C wspomaga odporność a nie leczy już z zaawansowanej choroby. Ponieważ jak wykazały badania przeprowadzone przez naukowców witamina C ma bardzo słaby wpływ na wyleczenie z choroby. Jedynie jej regularne przyjmowanie wspomaga odporność na potencjalne wirusy które atakują nasz organizm. Witamina C ma oprócz wspomagania odporności jeszcze kilka innych bardzo ważnych funkcji:

  • uszczelnia i wzmacnia układ krwionośny 
  • obniża ciśnienie krwi
  • działa przeciwnowotworowo 
  • jest skutecznym przeciwutleniaczem który zapobiega procesom starzenia się skóry. 


Jakie są najlepsze źródła witaminy C?
Jeżeli chodzi o naturalne to do wyboru mamy bardzo wiele produktów:

  • dzika róża
  • rokitnik 
  • czarna porzeczka 
  • papryka czerwona 
  • truskawki 
  • brokuły 
  • chrzan 
  • wszelkiego rodzaju cytrusy czyli cytryny, limonki, pomarańcze, grejpfruty 
  • a także szpinak czy natka pietruszki 


Czy da się przedawkować Witaminę C? Jak ze wszystkim tak i z witaminą C można teoretycznie przesadzić ale trzeba by jej przyjąć w ogromnych ilościach co jest u człowieka o zdrowym rozsądku mało prawdopodobne a tak poza tym to kwas askorbinowy jest rozpuszczalny w wodzie dlatego nie magazynujemy go w organizmie a wydalamy wraz z potem oraz moczem.

 A na koniec ciekawostka: Czy wiesz, że... Człowiek nie jest w stanie wyprodukować samodzielnie witaminy C dlatego konieczne jest jej dostarczanie wraz z posiłkiem natomiast u zwierząt jest zupełnie odwrotnie. Ponieważ one same na własne potrzeby wytwarzają kwas askorbinowy.

sobota, 25 lipca 2015

Jak zrobić kawę mrożoną?

Kawa mrożona to jeden z wielu moich ulubionych  orzeźwiających a do tego także pobudzających napojów na lato. Tym bardziej, że jest to bardzo łatwe i szybkie w przygotowaniu, także na pewno każdy da sobie z tym spokojnie rade a przy okazji zachwyci cudownym smakiem siebie i swoich gości.

Przepis na kawę mrożoną (wersja bez parzenia)

Potrzebne składniki (porcja na jedną osobę)

  • 1 lub 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej w zależności jaką mocną preferujemy 
  • około 100 ml zimnej wody 
  • około 100 ml zimnego mleka 
  • około łyżeczki cukru bądź więcej jeżeli lubisz słodką kawę 
  • lód pokruszony lub w kostkach
  • oraz blender z naczyniem z pokrywką i wysoka szklanka. 


 Przygotowanie:

Jest dziecinnie proste, zaczynamy od włożenia szklanki do zamrażarki. Następnie do naczynia wrzucamy po kolei wszystkie wymienione wyżej składniki. Następnie blendujemy aż do całkowitego wymieszania wszystkich składników oraz pojawienia się subtelnej pianki (jeżeli nie posiadasz blendera, możesz go zastąpić shakerem do drinków) Następnie wyciągamy szklankę z zamrażarki. Możemy dodać jeszcze kilka kostek lodu a następnie z dość wysokiego punktu nalewamy kawę do zmrożonej szklanki. I gotowe! Wersja podstawowa skończona.
Możesz ją wzbogacić np. dodając gałkę lodów waniliowych lub dodać bitej śmietany na wierzch i posypać startą czekoladą.

Wygląda a przede wszystkim smakuje bombowo!!! :)